tisdag 1 februari 2011

Lämna DNA-prov?

DNA-analyser blir allt viktigare i polisens arbete. Idag finns det ett register för personer som har begått brott som gett fängelse på längre tid än två år.
För att klara av fler brott skulle man i teorin tänka sig att alla svenskar lämnar DNA. Hur ser du på ett sånt förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar