fredag 4 mars 2011

Olika åldrar - olika rättigheter

Varför är man straffmyndig vid 15 år men myndig att ingå äktenskap vid 18 års ålder och får köpa alkohol på Systembolaget först när man är 20 år?

Vad tror du det beror på att gränserna är satta så? Är det "bra" gränser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar